سئو سازی

سئو سازی

 

سئو و بهینه سازی

برای سئو سازی وب سایت و چت روم خود میتوانید با ما تماس بگیرید سئو سازی وب سایت شما تخصص ماست

 

معرفی سئو:

سئو عبارت جایگزین SEO است که وبمسترهای ایرانی آنرا ابداع کرده‌اند.این عبارت از نظر زبان فارسی غلط هست و عبارت معادل SEO باید عبارت مخفف اس‌ای‌او باشد اما بدلیل تلفظ و نوشتار راحت تر در بین وبمسترهای پارسی زبان از عبارت سئو استفاده می‌شود. معنای لغوی سئو در معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است نفهته است، عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتور جستجوگر پس معنی لغوی عبارت SEO و سئو هم بهینه سازی برای موتور جستجوگر می‌باشد.بهینه سازی برای موتور جستجوگر به عملیاتی گفته می‌شود که سایت را قابل فهم تر برای موتورهای جستجوگر میکند. و این فهم بیشتر باعث ارتقا رتبه و رسیدن به رتبه مناسب سایت است. سئو به مهندسی معکوس الگوریتم‌های رتبه بندی موتورهای جستجوگر گفته می‌شود. با مهندسی معکوس فاکتورهای رتبه بندی مشخص می‌شوند و با رعایت این فاکتورها باعث افزایش رتبه سایت و حتی رسیدن به رتبه نخست نتایج جستجو می‌شود. زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر معروف شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند. اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد. علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند. هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب می کنید، شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتی که این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود. سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند. سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآسیاند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد. سئو فرآسیاند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است. الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

 

پیشینه سئو:

علم سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط وبمسترهای سایت‌های بزرگ شروع شد. در ابتدا همه وبمسترها می‌بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده ها به سایت آنها ثبت می کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد.در این روزها هنوز سوال سئو چیست در ذهن وبمسترها ایجاد نشده بود. وبمسترها خیلی زود به اهمیت داشتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو و مشاهده شدن سایت خود در نتایج جستجو درک کردند و به رسمیت شناختن، همین طور شد که سئو هم برای وبمسترهای کلاه‌سیاه و هم کلاه‌سفید مهم تلقی شد.به گفته تحلیل‌گر صنایع Danny Sullivan،عبارت “search engine optimization ” ( بهینه سازی موتورجستجو ) احتمالا از سال ۱۹۹۷ استفاده شده است.اولین کسی که به سوال سئو چیست پاسخ داد و مطالبی درباره بهینه‌سازی موتور جستجو توسط نوشته است John Audette است و شرکت خود را به عنوان گروه بازاریابی چندرسانه‌ای در یکی از صفحات سایت MMG در تاریخ آگوست ۱۹۹۷ ثبت کرد. Larry Page و Sergey Brin در چهارم سپتامبر سال ۱۹۹۸ گوگل را تاسیس کردند.گوگل بخاطر طراحی ساده ای که داشت توانست تعداد فزاینده‌ی طرفداران وافادار مجذوب خود کند.گوگل هم فاکتورهای خارج از صفحه سایت ( مثل پیج‌رنک و تحلیل لینک‌های ورودی ) و هم فاکتورهای درون صفحه سایت ( مانند تعداد تکرار کلمات کلیدی، متا تگ‌ها ، عنوان‌بندی‌ها ، لینک‌ها و ساختارسایت ) را برای تولید نتایج جستجوی خود در نظر گرفت تا بتواند با دستکاری‌های وبمسترها برای رتبه کذایی جلوگیری کند. در سال ۲۰۰۴ میلادی، موتورهای جستجوگر طیف گسترده‌ای از عوامل نامعلومی در الگوریتم رتبه‌بندی خود گنجاندند تا از دستکاری‌ها جلوگیری کنند و اثر آنها را در رتبه‌بندی کاهش دهند. در ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی، روزنامه “نیویورک تایمز” اظهار داشت گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها، بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده می کند. در سال ۲۰۰۵ میلادی، گوگل شروع به شخصی‌سازی نتایج جستجو برای هر کاربر کرد.این شخصی‌سازی براساس سابقه جستجوی کاربرانی که در سایت گوگل ورود (لوگین) کرده اند ایجاد می شود. در سال ۲۰۰۸ میلادی، Bruce Clay گفت که : ” رتبه‌بندی مرده است.” به دلیل شخصی‌سازی نتایج جستجو. با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند. یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند. همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

 

اهداف سئو:

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد. بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآسیاند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است. بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸٫۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند. این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی “بیمه خودکار” ۱٫۵ میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که ۳ جایگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود. یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند. بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد

. باعث ایجاد برند می شود.

باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد

. بهترین ابزار برای تبلیغات است.

قابلیت استفاده نیاز اولیه کاربران سایت

 

فرهنگ سئو در ایران:

دانیال خانی آبادی : شاید فرهنگ سئو در ایران ارتباط مستقیمی با فرهنگ استفاده مردم از فناوری­ های نوین و اینترنت داشته باشد. من به عنوان شخصی که در سالهای اخیر با مشتریان داخل و خارج از ایران در کسب و کارهای مختلف ارتباط داشته ام این تفاوت فرهنگی را شدیدا احساس می­کنم و این موضوع یکی از دغدغه های اصلی ذهنی من در چند سال گذشته بوده است. به عنوان مثال در زمینه طراحی سایت زمانی که یک مشتری در کشوری مانند کانادا می خواهد سفارش طراحی سایت داشته باشد، سفارش خود را از طریق یک طرح RFP که شامل معرفی شرکت، اهدافی که دنبال می کند، تکنولوژی هایی که علاقمند است از طریق آنها سایتش طراحی شود و نیازهایی که در وب سایت خود دارد ارائه می دهد. حتی در صورتی که مشتری فوق اطلاعات فنی دقیقی در این زمینه نداشته باشد از یک متخصص برای تهیه RFP فوق کمک می گیرد و بابت آن هزینه پرداخت می کند. اما در ایران موضوع کاملا متفاوت است، در اکثر مواقع افرادی که برای سفارش کار طراحی سایت تماس می گیرند تنها سوالی که می پرسند در این جمله خلاصه می شود که هزینه طراحی سایت چقدر است؟ حتی زمانی که از آنها سوال می شود که چه هدفی را از داشتن سایت دنبال می کنند، یا می خواهند چه امکاناتی در سایت خودشان داشته باشند اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند و تا به حال راجع به این موضوع فکر نکرده اند! همین اتفاق در مورد سئو هم می افتد و می توانم بگویم که در مورد سئو وضعیت از این هم بدتر است، اکثر افراد شناخت واقعی نسبت به این علم ندارند و بعضا درخواست های غیر منطقی و غیر واقعی نسبت به کار دارند، به عنوان مثال من سال گذشته با مدیر کارخانه ای صحبت کردم که اصرار داشت که باید تمام ۱۰ نتیجه اول گوگل برای سایت او باشد و حاضر بود مبلغ کلانی هم برای این موضوع بپردازد. یا بعضا افرادی هستند که می خواهند سایت آنها در تمام نتایج گوگل اول باشند و چنین تصوری نسبت به سئو دارند. متاسفانه در چنین جامعه ای دو اتفاق می افتد: عده ای با سو استفاده از جهل مشتریان، درآمدهای کلان بدست می آورند و از طرف دیگر مشتریان چنین سرویس هایی عمدتا به دلیل داشتن توقعات غیر واقعی و نداشتن دانش کافی در این زمینه از شرکت ارائه دهنده خدمات ناراضی خواهند بود و البته در هر دو حالت فوق پروژه های تحت وب به سرانجام لازم و کافی نمی رسند. فرهنگ سازی کار بسیار مشکلی است که به سادگی صورت نمی پذیرد و هزینه بالایی دارد، قطعا بهترین راه برای هر شرکت ارائه دهنده خدمات وب اعم از سئو، طراحی سایت و یا خدمات هاستینگ مشخص کردن مشتری هدف و صرف نظر کردن از بازار مشتریانی است که اطلاعاتی در این زمینه ندارند، زیرا هزینه فرهنگ سازی بسیار زیاد است و نهایتا مشتری ممکن است به دلیل عدم داشتن دانش کافی رضایتمندی لازم را علی رغم کیفیت بالای خدمات ارائه شده نداشته باشد. البته با وجود تمام مشکلاتی که در بازار وب ایران وجود دارد، به نظر من رشد فرهنگ وب در ایران در سالهای اخیر بسیار مناسب بوده گرچه هنوز هم فاصله بسیار زیادی با سایر کشورها داریم. حدود هشت سال پیش بود که برای تقویت تیمی که داشتیم تصمیم گرفتیم یک نفر متخصص سئو استخدام کنیم، آن زمان در تمام انجمن های اینترنتی مرتبط با طراحان سایت و برنامه نویسان و سایت هایی که در این زمینه وجود داشتند آگهی استخدام ثبت کردم و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که در ایران فردی که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد وجود ندارد! خوشبختانه در حال حاضر کتابهای بسیار مفیدی در این زمینه به زبان فارسی وجود دارند و مقالات بسیار زیادی در اینترنت یافت می شوند. امیدوارم که با افزایش فرهنگ استفاده از فناوری و بخصوص سئو در ایران و افزایش سطح فرهنگ عمومی در این زمینه نهایتا شاهد ارتقا سطح خدمات ارائه شده در کشور و افزایش بازدهی سازمان ها و شرکت های داخلی باشیم. وب سایت آسیا تی ایران و سایر سایت های اطلاع رسانی و خبری در زمینه فناوری اطلاعات می توانند نقش بسیار بزرگی در ارتقا دانش جامعه نسبت به فرهنگ سئو و سایر تکنولوژی های وب فارسی ایفا کنند و امیدوارم روزی برسد که فاصله ای میان کشور ما و سایر کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده مردم از تکنولوژی های روز دنیا وجود نداشته باشد و بتوانیم بر روی لبه تکنولوژی دنیا حرکت کنیم.

 

سوالات متداول در زمینه سئو:

چرا باید سایت خود را، سئو کنیم؟!

اهمیت سئو کردن سایت از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.و اهمیت سئو کردن جایی به اوج خود میرسد که اکثر مردم فقط به صفحه‌ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه‌ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.

اهمیت سئو در چیست؟!

مهمترین ویژگی که سئو دارد، هدایت بازدید کننده هدفمند به سایت شما به صورت رایگان است. کمتر روش بازاریابی اینترنتی به صورت رایگان را پیدا خواهید کرد که افرادی را به سمت سایت شما هدایت کند که قصد خرید کالا و خدمات سایت شما را دارند. گوگل نه تنها چنین کاری انجام می دهد بلکه آنها را زمانی که به سایت شما هدایت می کند که در مرحله تصمیم گیری برای خرید هستند و بنابراین بازدهی سئو بیشتر از تمام روش های تبلیغاتی دیگر است.

چه کسانی به سئو نیاز دارند؟!

هر سایتی که به دنبال تجارت پویایی است، باید وب خود را برای موتور جستجو بهینه سازی کند. هدف یک وب سایت جلب بیشتر کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که بسیاری از کابران اینترنتی، وب سایت ها از طریق موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به طراحی یک وب سایت جدید یا طراحی پرتال و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار داد. به یاد داشته باشید که SEO شما را در بازار معرفی می کند.

جابجایی در محتوا یا ناوبری در سایت

امکان جابجایی در محتواهای سایت یا ناوبری در وب سایت یکی از عواملی است که هم مرتبط با قابلیت استفاده و هم مرتبط با دسترس پذیری میباشد ولی یکی از مهمتری عوامل برای ایجاد رضایت کاربر میباشد. حتما ما میخواهیم که یک کاربر بیش از یک صفحه از سایت ما را بازدید کند، اینکه چگونه بتوانیم سایر محتواهای مورد نیاز کاربر را به او نشان دهیم کار طراحی ناوبری می باشد. بسیاری از وب سایت ها از روش های معمول ناوبری در سایت خود استفاده میکنند که بیشتر کاربران نیز با آن آشنا هستند. روش هایی مثل منوی اصلی که به ارائه لینک های صفحات و مطالب پر کاربرد سایت میپردازد، نقشه سایت، امکان جستجو بر حسب تگ ها و دسته ها، صفحات راهنما و درباره ما و … نیز از جمله صفحاتی هستند که کاربران به دنبال یافتن آنها برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود در سایت میباشند. همچنین لینک های مختلفی در هر صفحه قرار میگیرد که به کاربر کمک میکند تا محتواهای مرتبط با موضوع مورد علاقه خود را در سایت راحتتر پیدا کند. هر چه این موارد مرتبط تر و مورد نیاز بیشتر بازدید کنندگان باشد، در کسب موفقیت شما در وب سایت تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. در این بین سیستم های نیمه هوشمند تشخیص سلایق کاربران کارایی بسیازی دارد

فرآسیاند کارهایی که باید در زمینه سئو انجام شود،به چه صورت است؟!

فرآسیاندهایی که باید در زمینه سئو انجام شود از زمانی طراحی گرافیک و چیدمان سایت شروع میشود، با نحوه کد نویسی و معماری سایت ادامه پیدا میکند و با تولید محتوای مفید و مناسب تکمیل می شود. قطعا تولید محتوای مناسب بخش مهمی از سئو است و پس از این مرحله فعالیت بر روی عوامل خارجی می تواند موفقیت یک سایت را تضمین کند، از جمله این عوامل می توان به افزایش سرعت لود شدن سایت، قدمت سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و… اشاره کرد. بنابراین سئو به همه جوانب سایت مربوط است.

تفاوت بین سئو ، بهینه سازی سایت و ارتقا سایت چیست؟!

در زبان انگلیسی عباراتی وجود دارند که در زبان فارسی چند عبارت معادل دارند و با چند کلمه مختلف ترجمه شده اند. جالب اینجاست که پس از مدتی هر کدام از این عبارات ترجمه شده در فارسی معنای مختلفی به خود میگیرند! در واقع عبارات سئو ، بهینه سازی سایت و ارتقا سایت همگی معادل عبارت SEO به انگلیسی هستند که مخفف Search Engine Optimization است. البته اگر شما با یک انگلیسی زبان حرف بزنید و SEO را سئو تلفظ کنید هرگز متوجه نخواهد شد که منظور شما چیست، زیرا در واقع تلفظ درست SEO عبارت اس ای او می باشد. بنابراین کلمه سئو در هیج جای دنیا به گوش فعالان و متخصصان این زمینه آشنا نیست!

آسیاا سئو سایت فعالیتی است که پس از مدتی خاتمه می یابد؟!

خیر، سئو یک فعالیت دائمی و دراز مدت است. در طول زمان الگوریتم های گوگل تغییر می کند، وضعیت رقبای شما متفاوت می شود و نیازهای شما نیز تغییر می کند. بنابراین سئو یک بخش اساسی و دراز مدت در هر سایت اینترنتی است.

چرا موتور های جستجو نمی توانند سایت شما را بدون سئو کشف کنند؟!

موتور های جستجو باهوش هستند اما هنوز نیازمند کمک هستند.موتور های اصلی همیشه در حال ارتقاء تکنولوژی برای کشف بیشتر و بهتر وب و انعکاس آن به کاربران هستند.به هر حال ، همیشه یک محدودیت برای نتایج موتور های جستجو وجود دارد.همانطور که SEO (بهینه سازی وب) می تواند برای شما بازدیدکننده های زیادی را فراهم کند در طرف مقابل با یک حرکت اشتباه توسط شما می تواند سایت شما را از موتور ها پنهان کند و احتمال شناسایی سایت شما را به حداقل برساند. سئو همچنین در ارتقاء رتبه ی سایت تاثیر بسزایی دارد بنابراین محتوای سایت شما می تواند در اولویت های بهتری برای کشف شدن قرار بگیرند.اینترنت در حال پیشروی به سوی رقابتی شدن است پس داشتن یک درک صحیح از سئو و روش های ارتقا آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. کلمه ی سئو پیچیده است اما کاربران می توانند به راحتی مفهوم آن را درک کنند.حتی ذره ای دانش بیشتر در این موضوع می توانند بسیار حائز اهمیت باشد.

اولین قدم برای یادگیری سئو چیست؟!

در اولین مرحله پیشنهاد میکنم مقالات مختلف موجود در اینترنت و کتابهایی که در این زمینه منتشر شده است را مطالعه کنید. همواره سعی کنید به صورت علمی به موضوع نگاه کنید و ساختار موتورهای جستجو و عواملی که در رتبه بندی دخیل هستند را به خوبی و با دید منطقی یاد بگیرید. پس از این مرحله با انجام آزمایشات علمی بر روی سایت های آزمایشی و همچنین راه اندازی سایت و بهبود وضعیت آن می توانید به صورت عملی با دنیای سئو درگیر شوید.

سئو کار یا متخصص سئو کیست؟!

متخصص سئو به کسی گفته می‌شود که پاسخ دقیقه به سوال سئو چیست دارد و به تمامی فعالیت هایی که در زمینه بهینه سازی سایت باید انجام شود احاطه کافی داشته باشد و از الگوریتم‌های موتورهای جستجوی برتر همچون گوگل آگاهی کافی داشته باشد تا بتواند صفحه وب منتخب برای عملیات سئو را بر طبق خواست خود در رتبه‌های بالاتر قرارد دهد.